Rullar ut ifrån Stockholm.

Då rullar tåget ut ifrån stockholm central, bort ifrån bästa charlotte. Lika tråkigt som alltid. Vill bara att tiden ska gå fort, så jag kan flytta ifrån skitkarstad och flytta till sthlm. Det har jag alltid velat. Så länge är det bara att hoppas på att jag kan praoa i sthlm, då blir det 4 veckor sthlm, 4 veckor karlstad, 4 veckor sthlm, osv. hoppashoppas!

Men ifrån alla saknader nu. Jag har haft en toppenhelg, den har varit hur underbar som helst.

Fredag.
Tåget till sthlm gick 20 över 8, Resan gick väldigt fort, satt mest på tåget och tyckte synd om charlotte som var på begravning. (hon klarade sig jätte bra såklart, stark tjej)
Jag var framme på centralen halv 12, då blev det att köpa t-bane kort. 72-timmars. (3 dygns).
Efter det åkte jag hem till charlotte, där jag städade hennes rum, och bara tog det lugnt framför tvn.
Klockan halv 5 kom charlotte hem, lycklig som jag blev, vi började genast att göra oss iordning.
När vi var klara tog vi oss till söder till johannes, där började vi förfesta, vi blev dock kvar där hela kvällen. Men vi hade det riktigt trevligt faktist, att 3 personer kan ha så roligt!
På tal om det så fick vi oss ett riktigt gott skratt på tunnelbanan hem iallarfall. Det sov vi gott på. För jag somnade som en stock när vi kom hem, och charlotte låg uppe halva natten som vanigt.



Lördag.
Jag vaknade vid klockan 10 redan och var pigg. Jag försökte genast väcka charlotte, vilket inte är så lätt när hon bara vill sova. Men tillslut kom hon upp, Vi gjorde iordning ett jätte gott chai te, käkade frukost och gjorde oss iordning. Sedan bar det av till stan på en shoppingrunda. Jag fick med mig lite hem.
3 par trosor
sminkväska
lila naglack
rouge
ögonbrynspenna
kajal
puder
deodorant
Ögonskugga
glömt?

Efter vi shoppat lite tog gick vi och käkade på, kungshallen? eller. Nej, jag minns nog inte vad det heter, man kunde välja på massa olika maträtter.
Jätte gott var det, jag åt pasta carbonara.

Efter stan åkte vi hem och tog det lugnt, sedan dusch och göra oss iordning.
Det bar sedan av till johannes igen, vi hade lika trevligt denna gång, Lite senare under kvällen droppade Robin och hans ex (namn?) in, satt och pratade med dom en stund.
Vid halv 2 tog jag tåget in till centralen, och sedan vidare till Jakan, där kvällen slutade riktigt bra!

Söndag.

Lugnt hela dagen, somnade ju inte förrens 10-11. och vaknade 3 timar senare vid 2. Så söndagen va riktigt slapp, bara vart i Jakan hela dagen och glott film, och myst.
åkte därifrån vi kvart över 6, då jag mötte upp charlotte vid Åhléns city (som jag gick runt halva sthm för att hitta). Därefter åkte vi till söde4r och åt mat.
Sen åkte vi hem, la oss i sängen och degade.
Somnade vid 10 eller något, och charlotte låg uppe inprincip hela natten såklart.

Min helg har varit jätte bra.

Tåget stannade nu precis i Flen, betyder att jag är i Karlstad om 2 timmar, det enda jag har att se fram emot då är väl att jag ska till scandic med pappa och äta julbord. Vad som mer händer uppdaterar jag ikväll. Ha en underbar dag, för det ska jag ha, hoppas jag.

^^ lisemaria.




Kommentarer
Postat av: charlotte

det är alltid bäst när du är hos mig! jag älskar dig av hela mitt hjärta bästa vän<3

2009-12-07 @ 11:14:21
URL: http://lovisacharlotte.blogg.se/
Postat av: lajsy.

alltid, vill alltid vara det! älskardig min bästaste!

2009-12-07 @ 13:30:33
URL: http://lisemaria.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0