Platsbanken.

Har suttit och kikat runt på platsbanken hur länge som helst.
Jag vill ha ett jobb, ett heltidsjobb, med arbetskollegor.
Jätte bra och jobba hos pappa, men jobbigt när det är så lång distans.
Sitta ensam hemma i enlägenhet och jobba är inte så roligt.
Det kan var väldigt skönt.
Men tänk efter? Hur kul är det egentligen och sitta och jobba själv varje dag..
Hoppas att jag hittar något roligare, och kan hjälpa pappa åt sidan lite mer.
Istället för att det ska vara tvärt om.
Dock är nästan dom enda jobben man hittar på platsbanken telefonförsäljare.
Vilken jag absolut inte vill, det är nästa som min värsta mardröm.
Jag kan ju inte sitta på ett kontor med massa människor i en telefon och övertala dom och köpa saker som dom egentligen inte vill ha? Absolut inte med den telefonskräcken jag har.
Visst det är ett jobb, som är hyfsat lätt och få.
Jag vet också att efter ett tag så har man ingen telefonskräck längre, då vill man bara ringa fler och fler, för att få sålt så mycket som möjligt.
För man vill ju får mer provisorisk lön, eller? Har jag inte rätt?
Händer det ingenting med dom jobbet jag nyss har sökt.
Nej, då får jag ta mig i kragen och söka ett telefonist jobb, kanske jag är grym på det?
Det återstår och se, önska mig all lycka, jag behöver det. För jag är förvirrad.

Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0